vrijdag 20 december 2013

December.....feesten-eten-terugkijken en vooral lopen!


Deze maand lijkt het feesten wel een ultra symptomen te krijgen, Sinterklaas, kerst, oud & nieuw, verjaardagen.....en wat doen we dan.....eten, drinken, shoppen....wat een rare maand.
Ook ik ben jarig deze maand, nu ben ik niet van het verjaardag vieren maar werd door mijn dochter getrakteerd op een dagje shoppen in Eindhoven en daar vooral naar de Primarkt. Nu kom ik doorsnee alleen bij sportwinkels om schoenen te kopen en ben niet echt een winkeldiva. Ok zal het kort houden;
`het is net een Ultra trail, met enorm veel deelnemers, het gaat hier om zoveel mogelijk meters maken in de winkel, met zoveel mogelijk belast in de vorm van kleding en assecoires die je onderweg probeert te bemachtigen. Als obstakel is er een moeilijkheids factor ingebouwd en wel het passen van kleding tussen de rekken. Zo snel mogelijk ongezien zoveel mogelijk proberen te passen. De score is later af te lezen op het display van de kassa, de prijs is afhankelijk van de hoeveelheid producten tegen zo laag mogelijke prijs.......Nee zonder grapjes, ik was nog meer uitgeput dan toen ik over de streep kwam bij Olne Spa Olne en ja ik heb respect voor de vrouwen die dat ook nog eens op van die echte hakken doen!
mijn overwinningen tas!



Verder natuurlijk deze week ook weer de nodige kilometers gemaakt. Nu is het voor mij een drukke periode wat werk betreft.
Dus maak ik graag van de gelegenheid gebruik om klanten bezoek te combineren met een loopje. Alles wat te lopen is binnen een straal van ca 20km wil ik nogal eens bezoeken als trailrunster. Gewapend met rugzak vol met ontwerpjes of af te leveren bestelling. Hier in Belgie vinden ze dat nog steeds grappig om te zien. Mijn voorkeur gaat uit naar off te road paadjes en kom vaak onder de modder binnen. Voor mij een leuke manier van netwerken om je zo toch altijd een leuk praatje kan maken. Natuurlijk is het mij vooral te doen om toch mijn kilometers te kunnen maken ook al is het druk als zelfstandige, moeder en huisvrouw. Ik wil zeker nu de dutch coast eraan komt mijn gemiddelde van 100 tot 120 km in de week proberen te halen. 
bestelling voor Consentec!

Ook probeer ik 1 keer in de week een zware training in te bouwen op het losse zand van Lommel. Hier in de Sahara is zand genoeg alleen jammer dat het allemaal bij elkaar geveegd is en dus een beetje geconcentreerd is. Het mooie is wel dat het ook nog eens wat heuvelachtig is. Degene die de TTE hebben gelopen kunnen zich dit wel herinneren als laatste kuitenbijter! Nu liep ik dus aangelopen week als een dolle door dat losse zand op en neer te ploegen met de hond. Niet om de kilometers te scoren maar om gewend te raken aan het zand en om kracht te creƫren. Na een uur ploeteren liep ik terug en stond er een oude man te kijken. Hij sprak me aan en zei het volgende in het plat Lommels; Alee madam, dien hond die vind da niet leuk meer! waarop ik antwoorde; nou meneer deze dame heeft er ook genoeg van en wil ook op een kleedje voor de verwarming zo dadelijk! De man moest lachen en vertelde dat hij al een uur stond te kijken naar mijn geploegd en zich ongerust maakte omdat hij dacht dat ik de weg kwijt was!.

Wat het trainen op het zand betreft heb ik mogelijk wel de schoenkeuze kunnen maken voor de Dutch Coast Ultra. Het gaat toch de speedcross worden. Loopt erg lekker op het zand, stevig genoeg, grip genoeg, lekker licht....Iemand betere suggesties? Let me Know! Inmiddels weer trotste bezitter van het zoveelste Speedcross paar en Thanxs to Run2Day in eindhoven een mooie flash pink exemplaar.

Voor vandaag Zaterdag de 21 december gaan we met een groepje een lekker duurloopje doen in Lommel. Een amerikaanse vriend van Chris gaat mee en verder wat gezellige trailers. Trail vriendin Ingrid Peperkamp gaat mee op de MTB! Heb er zin in en kom zo weer mooi aan de 120 km voor deze week. Volgende week.....Plannen genoeg, vooral veel eten geloof dat we dat maar stapelen met kerst noemen. Ik wens iedereen vast veel fijne kerstmomenten en vergeet niet te gaan lopen tussendoor!

whoop whoop!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten