zondag 5 januari 2014

Bijzonder trainingske in andere sferen!

Zaterdag afgesproken met Benedict Dugger om voor zijn vertrek terug naar Tucson nog een keer een pittig trailtje in The Dutch te doen. Op naar Rheden dus, auto bij de postbank en zie daar de zon!
Wat een geweldig uitzicht en als je dan geen zin krijgt om te lopen dan weet ik het niet meer. Afspraak was; geen plannen geen route geen planning niks gewoon de mooie paadjes kiezen en vooral in de eerste 20 km veel hoogte meters scoren. Voor Benedict iets wat normaal is in zijn trainings gebied (grand canyon), in het ' zo plat als een pannenkoek' trainings gebied niet normaal om in een loopje van 20 km 1000 hm te kunnen maken. Het weer is heerlijk, beetje zon, beetje wind en droog.

Even de beentje in de Bes-T power want bij behoorlijk stijf van de core-stability actie van vrijdag en den lange zit in de auto. Ook eens kijken wat dat doet op een langere trail. ( ging dus super!)




We schieten al snel de mooie kleine paadjes in en het is 1 grote rollercoater (om dan toch maar in de amerikaanse sferen te blijven!). Trappetjes en mooie klimmetjes door en over de heide. Geweldige uitzichten zo ver als je kan kijken. Het klimmen gaat super geen probleem en we proberen een tempo van rond de 11 km/uur te houden gemiddeld. We steken de weg over en duiken het dichte bos in. Dit komt me bekend voor ben hier met Ingrid Peperkamp ook eens geweest. Het is de bekende Schietberg en in mijn enthousiasme kan ik niet kiezen welk paadje eerst. Het is een super trainings gebied om toch de hoogte meters te maken en de kuitjes de laten branden. Gezien de regen en storm van de laatste dagen mogen we gebruik maken van een regelmatig modderbadje.

Ik ben ook zeker nieuwsgierig naar de verhalen en loop passie van Benedict. Een gedreven sportman afkomstig uit de voetbal, jong naar Amerika vertrokken Up to the American Dream! Laatste jaren actief aan het trailen en dat kan hij, dat is zeker! Zijn speeltuin om te trailen zijn de Grand Canyons...
worden wij verder ook niet jaloers van hoor! Het mooie daar is dat je natuurlijk uren en uren kunt lopen in een gebied waar het overal mooi en afwisselend is. Er worden weinig of geen wedstrijden georganiseerd omdat het een reservaat is, daar heeft Benedict wel geweldig plannen voor de snelle toekomst. Daarover zul je nog meer horen en het klinkt mij echt als muziek in mijn trail oortjes.
Met een klein groepje de Canyons in...5 dagen dwalen door de canons.....overnachten in berghutten.
geloof dat ik daar wel wat ik kan vinden.


Tijdens een avontuur op de Schietberg worden we plotseling verrast door een enorme kudde herten.
Eerst 1...dan 2 3 4 5 3 6...wel 15 stuks. Vlak voor onze neus spurten ze door het bos. Ik ben te verbaasd om snel mijn GSM te pakken voor een foto. (nu ben ik daar toch al niet te snelste mee!)
Ik kijk naar Benedict en zie dat hij ook met zijn mond open staat van verbazing.....Gelukt ik heb hem stof mee kunnen geven voor mooie verhalen in Tucson. ~Ik wil namelijk niet onderdoen voor zijn verhalen over de slangen en beesten daar.

We steken de weg weer over richting de heide en maken de ca 20 km vol met klimmen en dalen trappetjes op en af....bijna 600hm in 20 km en dat voelen we zeker. Willen graag ook wat duur kilometers maken en besluiten om een zandpad te kiezen dat eigenlijk om het gebied heen loopt. even op adem komen en de spieren laten herstellen, wat bij eten en drinken. En wat een vergezichten en wat een geweldige omgeving. Benedict begint toch wat moei te worden zeker omdat hij de laatste weken weinig gelopen heeft dus probeer ik mijn tempo wat aan te passen. We praten wel gewoon vol tempo door....veel gesprekken over sport en sporters. Leuk om eens verhalen te horen van iemand die veel met sport bezig is maar aan de andere kant staat en veel dingen uit een anders perspectief ziet.




Ik geniet van het lopen zonder route en het maar kijken wat we gaan doen en hoe we lopen. dat we de mooiste weg kunnen kiezen en de mooiste paden kunnen pakken. Laatste stukje gaat nog eens over de Schietberg en weer terug richting Postbank. Ik voel me prima...niet moe geen last en enorm genoten. Wel wat te weinig gegeten volgens de planning en ook mijn camelbag zit nog verdacht vol.
Tja ik kan ook niet kletsen en eten & drinken pffff moest ook zoveel bekijken en vertellen en vragen.

Na een verdiende koffie en choco tijd om afscheid te nemen,  Ik breng Benedict netjes naar huis en bedankt hem voor de geweldige en inspirerende dag. We gaan zeker contact houden en wie weet mag en kan ik eens in zijn speeltuin rond springen!



De postbank gaat voor mij zeker een terugkomertje zijn om te trainen met oog op e Eiger. Blijft toch geweldig dat je op een oppervlak van misschien 5 km2 zoveel hoogtemeters kan maken. Ik heb vast de mooiste paden nog niet gezien dus ik hou me aanbevolen voor een rondleiding!
Nu de laatse 2 weken voor de Dutch Coast.....wat te doen? Ik weet het niet, beetje van alles en niet te veel denk ik. Heb er vreselijk veel zin in maar zie er ook wel vreselijk tegenop! Wat staat me te wachten, kan ik het wel volhouden 100km strand, wat moet ik toch allemaal eten en drinken onderweg, wat zal ik aan doen? Volgens mij moet ik het maar gewoon van me afzetten en doen wat ik altijd doe....gaan en veel gaan genieten met een club leuke mensen. Jasper (mijn zoon) gaat ook mee in de verzorgings ploeg om het parcours af te rijden. Leuk dat hij mee gaat en wat zal ik blij zijn hem te zien bij de finish!

Seey You Soon....Whoop Whoop!

http://www.movescount.com/moves/move23475034



Geen opmerkingen:

Een reactie posten